Thursday, March 11, 2010

aiskrim punye pasal

tibe tibe aku teringat cerite kawan kawan aku nieh time makan Mcd hari selase lepas. lawak lah korang. nak sangat kan beli aiskrim? amek kau. laen jadinyee.

M&l: Bang, aiskrim sundae coklat due.

Cashier: oke. (sambil tekan tekan machine cashier tuh)

Pastuh harge pun keluar dekat screen tuh, RM 6. 95.

M: eh, kenape mahal sangat bang?

Aku pun dah hairan jugak time tuh kenape si M nieh tanye macam tuh. si abang cashier tadi dah dah pergi dekat tempat aiskrim nak isi aiskrim dalam cup tuh.

M: ouhhhhhhhhhh. baru perasan. kalau add on aiskrim time beli mcvalue baru hargenye
Rm 1.65 satu. tapi kite kan tak add on padanlah mahal.

Cashier: habestuh, nak ke tak nak nieh?

M: tak nak lah bang, takpelah, mahal.

Cashier: Laaaa. tak nak ke? (muke abang tuh sumpah kecewe gile sambil die dah tarik cup nak isi aiskrim dah. terus tak jadi.)

Kiterang terus melambak ketawe dekat depan counter tuh jugak. && si M&L nieh without saying anything terus cabut keluar dari mcd. siap berlari lari lagi nak keluar dari Mcd. malu punye pasal sebab tak jadi beli aiskrim. aku dah lari awal awal dah. abang tuh series muke terpinge pinge habes dekat counter tuh.

haaa. tuh lah, taksub punye pasal nak makan aiskrim sundae tuh. awal awal tak nak order. kan dah termalu, hahaha. siap berazam lagi tak nak pergi Mcd tuh dah.

jangan ah korang nak ulang lagi bende bende macam nieh doh. kalau nak buat jugak lepas nieh, aku bawak halmet dulu siap siap tutup muke. takut malu lagi.

dah, bye.

2 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHHA FAHAM TAK KORANG!!!!

Nawal Amanee said...

ape yg faham tak aida? hahaha