Tuesday, November 24, 2009

Akak Moden lah Sangat

aku teringat nak tulis pasal 'akak moden' nieh lepas si Nazrul nieh message aku lepas aku dah lame dah tak tercontact ngan die. habes sekolah je, macam aku pon habes lah dengan budak budak kelas aku dulu. tapi dalam hati, sumpah rindu zaman sekolah.

'akak moden' nieh ialah gelaran yang diberikan oleh dua orang budak paling nakal dalam kelas aku iaitu si Nazirul & Fahmi. paling disayangi oleh cikgu jugak sebab nakal sangat. sumpah nakal tahap gaban.

cite die cam nieh. suatu petang yang indah.. oke, tipu. waktu awal awal aku form 5 dulu, cikgu add math aku yang name die aku pon dah lupe, die nak ajar rumus baru menggunakan calculator saintifik 570. pastuh harituh pulak die tak bawak calculator die. so, die tanye lah sape yang dalam kelas tuh ade gune calculator tuh. pastuh kebetulan pulak, aku ade calculator tuh && aku punye meja pulak yang paling depan sekali. biaselah, budak poyo kononnye rajen memang suke duduk depan, haha. pastuh, cikgu tuh pun amek lah calculator aku untuk die nak ajar rumus baru. aku bagi je tanpe ade secalit pun perasaan bangge diri. tapi harapan untuk cikgu tuh bagi markah lebeh dalam test ade lah sikit. sikit je lah.

lepas je cikgu tuh aja, terus je budak 2 orang nieh panggil aku 'akak moden' dengan tak semena mena. aku kalau derang dah start berbunyi, memang aku tak suke. aku memang heran gile ah time tuh tibe tibe je panggil aku 'akak moden'. cari pasal beetul budak 2 orang nieh. dalam hati, kau asal plak nak panggil panggil aku 'akak moden'? aku sabar jee. pastuh kawan aku pegi tanye dekat budak 2 orang nieh asal panggil aku camtuh. derang jawab ''die moden doe sebab die ade calculator 570." ha'alaaa. ape kene mengene. orang laen pun pakai jugak kot calculator tuh. bukan aku sorang je lah weyhh. memang panas dalam aku time tuh. ringan je tangan nieh nak pegi hempuk kepale budak 2 orang nieh. nak rase sangat kan canggih tak canggih la calculator 570 nieh. tapi aku diam je, diam jeee. aku biar je. derang nieh tak boleh layan sangat.

esoknye aku datang sekolah still panggil 'akak moden' lagi. aku buat bodoh je lagi. lame lame aku dah tak leh sabar. aku cakap ngan derang "aku tau ah calculator korang 350 je, tak yah ah nak dengki ngan aku". derang diam kejap. tapi kejap jeee.

keesokannye dan hari hari dan seterusnye derang still dengan 'akak moden' tuh. aku dah tak tau ah nak buat ape. biar je ah si 2 orang nieh. karang kalau aku layan karang ade pulak yang berenti sekolah. baek tak yah.

derang nieh memang aku tak suke dari form 4. sebab annoying sangat. suke kacau orang. memang aku menyampah laah. pengakuan berani mati && paling jujur nieh.

tapi lame kelamaan, aku pon dah tak amek pot sangat. pastuh yang aku tak boleh blah nye, boleh plak lepastuh aku terus jadi rapat ngan derang nieh. aku pon tak paham ah. dulu bukan maen lagi aku menyampahnye ngan derang nieh. lame lame boleh jadi kawan. dah tak kesah dah derang panggil aku 'akak moden'. derang nieh takdelah nakal mane, derang suke kacau orang je. tapi bile kenal oke jee.

sampai sekarang lagi derang still panggil aku 'akak moden'. haishhh. memang rindu ah zaman sekolah. tak dapat lupe doe.

*sumpah rindu doe ngan korang dua weyhhh.

*Nazirul still annoying sebab mengaku sendiri die maken hensem sekarang nieh, haha. oke, wuteva. ;P

No comments: