Tuesday, November 24, 2009

Osyeen


nieh pulak cerite pasal aku waktu zaman kecik kecik cenonet. waktu aku lahir dulu, aku sangat putih && mate aku sepet disebelah kanan mungkin. aku pon tak bape nak sure&& aku malas nak tengok cermin sekarang. derang kate aku macam anak cine. itu derang lah kate, aku tak kate pape.

dari aku kecik sampai umur aku 6 tahun aku duduk ngan opah & atuk aku kat Penang. tapi aku tak pakar loghat Penang. name Osyeen nieh diberi oleh mak mak sedare aku dekat Penang tuh lah. derang nieh aku rase terpengaruh dengan cerite Osyeen yang sangat femes time tuh. so, mane mane je opah aku pegi die akan bawak aku & akan perkenalkan aku dengan name Osyeen. name Nawal Amani hanyelah hiasan di surat beranak. haha, naseb naseb. jadi bile orang tanye name aku, aku jawab Osyeen. pastuh waktu kecik sampai tadika lah tak tahu nak eja name sendiri. naseb darjah 1 tahu dah nak eja. kalau tak bapak aku kene pagi jabatan pendaftaran tuka terus name aku. Osyeen binti Abdul Rashid ah jadinye kan?

sampai aku dah besar panjang nieh pun derang dok panggil Osyeen jugak. kadang kadang kalau sebut Nawal, boleh plak tak tahu yang mane satu. "Nawal yang mane satu nieh". boleh kan camtuh? bile cakap Osyeen, "ouhhh. Osyeen ka? awat tak habaq awai awai." haaaaaaaa. awat tak habaq awai awai? sat na, Osyeen p amek IC sat. punyalah pelupa depa nieh.

aku malu jugak kadang kadang derang still panggil Osyeen. sebab aku takdelah secomel lote & seputih dahulu lagi. dah gelap dah nieh ha dok maen netball waktu sekolah sekolah dulu. pakai satu gelen fair & lovely pon takleh nak buat hape laa. redha saje.

takpelah makcik makcik, Osyeen still sayang kat makcik makcik semua even tak ingat name Osyeen nieh sebenarnye Nawal Amani. ;)


aku dah dilatih untuk bergayut di tepon sejak kecik lagi. sekarang dah hustler.

nieh bukan darjah 1. tapi umur 5 tahun waktu tadika cina.
dapat bergambar lepas tahu eja name sendiri.




permainan kesayangan sebelum mengenali barbie dolls.
bile dah syg barbie, ini sedekah kat anak jiran sebelah.



flash lebeh atau aku putih sangat. aku taw korang nak kutuk aku skang jugak, haha.


oke, habes dah bebel. bye.

*with love*

No comments: